Grawerowane długopisy są bardzo powszechnym i popularnym nośnikiem reklamy. Ten znany od wielu lat gadżet reklamowy chętnie jest wybierany przez liczne firmy w celach marketingowych. Warto zastanowić się z czego wynika fenomen tego drobnego przedmiotu?
Od najmłodszych lat jest to podstawowe narzędzie piśmiennicze bardzo powszechnie stosowane.
Rynek zapewnia w zasadzie niczym nieograniczoną dostępność w zakresie kolorów długopisów. Jedne mają wygląd bardziej klasyczny, inne, jak w przypadku tych stosowanych przez dzieci, bardziej nietypowy i odważny.
W zasadzie długopisy można podzielić na dwie zasadnicze grupy. Pierwsze z nich to długopisy plastikowe, druga natomiast grupa to długopisy metalowe. Długopisy wykonane z plastiku są przede wszystkim lekkie i tanie, z czego wynika ich ogromna powszechność. Długopisy metalowe natomiast są mniej powszechnie stosowane i skierowane są do bardziej wymagających klientów. Takie długopisy są zazwyczaj dość ciężkie ale dzięki dobremu wyważeniu lepiej leża w dłoni, a pisanie nimi jest przyjemniejsze. Długopisy wykonane z metalu są również droższe, niż te wykonane z plastiku. Wyższa cena związana jest z jakością materiału wykończeniowego. Nie da się ukryć, że długopisy metalowe cechuje większy prestiż. Wystarczy wyobrazić sobie poruszenie, jakie wywołuje osoba posługująca się własnym długopisem metalowym. Jest to synonim elegancji i solidności.
Długopisy metalowe stanowią efektowny gadżet reklamowy. Są one kierowane dla firm, którym zależy na tym, by ich klienci czuli się wyjątkowi. Postawą dobrego wrażenia wywołanego posługiwaniem się tym gadżetem jest wysoka jakość jego wykonania. Powinien on bowiem być zrobiony z materiałów dobrej jakości, z dbałością o każdy, najdrobniejszy szczegół wykończenia.
Grawerowane długopisy stanowią wizytówkę każdej prestiżowej firmy.
Mogą Państwo się zapoznać jakie są długopisy z grawerem bezpośrednio na stronie producenta Businessgifts.
Istnieje kilka różnych sposobów grawerowania.
Grawerowanie na małą skalę, wykonywane ręcznie niesie ze sobą dużą dawkę artyzmu. Takie przedmioty są zwykle unikatowe i nie spotykane w masowej produkcji.
Podczas grawerowania metodą laserową dochodzi do bardzo silnego nagrzania materiału przez wiązkę laserową. W zależności od czasu ekspozycji na działanie wiązki, dochodzi do zmiany koloru grawerowanego materiału i wytworzenia kontrastu lub wyparowania i spalenia materiału. W ten sposób uzyskuje się grawerunek bardzo trwały i odporny na ścieranie.
Druk sitowy to metoda, w której dzięki zastosowaniu sita możliwe jest nanoszenie konkretnego wzoru i przenoszenie go na wybrany materiał drukarski. Jedną z największych zalet sitodruku jest duża trwałość tworzonych materiałów. Natomiast największą wadą - niezbyt duża wydajność. Jest to technika bardzo czasochłonna i zarezerwowana dla dużej ilości nadruków. Przy niedużym nakładzie jest ona bowiem nieopłacalna.
Znakowanie metodą tampodruku, polega na nanoszeniu farby drukarskiej za pomocą miękkiego stempla. Dzięki temu, możliwe jest znakowanie zarówno wklęsłych, jak i wypukłych powierzchni. Tworzone w ten sposób logotypy są bardzo wyraźne i czytelne.